Engang var kommunikation, medlemspleje og blad-redaktion tre forskellige ting. Sådan er det ikke længere. Medlemmet er i fokus som aldrig før, og nu skal der kommunikeres over det hele.

Denne ændrede rollefordeling løber som en massiv understrøm på Indievids konference “Medlems-redaktionen 2.0” den 27. februar på NationalmuseetKommunikations- og informationschefer – og alle andre kommunikationsmedarbejdere er blandt konferencens hovedmålgrupper. (Sammen med redaktører og journalister. Konferencen er simpelthen for alle der arbejder med at formidle foreningen til medlemmerne.)

Skal alle f.eks. helst Twitte og Facebook’e oveni deres almindelige kommunikation – og kan man det uden at gøre vold på sig selv? Hør om Berlingskes erfaringer, når Pernille Tranberg – tidligere chefredaktør på Tænk – er på scenen.

Du kan også høre om De Grønne Pigespejderes succes med at tage teenage-medlemmerne med helt ind i kampagnerummet for at hverve nye medlemmer.

Om Dansk Cyklistforbunds interaktive cykelkort, som opdateres med gode cykelruter af medlemmerne selv.

Om Tove og Emilie – de to personaer, som Samvirke om nogen skrives til.

Og du kan høre Carsten Le Madsen – tidligere DJØF-chef og forfatter til “For medlemmernes skyld” – fortælle om hvordan du kan vende medlemsflugten ved netop at tage medlemmerne alvorligt.

Se konferenceprogram her

Og så bliver du klogere på medlemsbladets rolle i kommunkationsmixet og hvor det bedst produceres – og på hvordan klarer du selv dig igennem omstillingen med det gode humør i behold.

Tilmeld dig konferencen her